Weekend Affair

Is it just me or is everyone else is super busy too.. sometimes at the back of my mind i know i hv a little time at night to update my blog but when the time comes i never seems to be able to do that..

Its been a couple of days since the last time i slept at midnight.. i hv been sleeping at 3am every night and waking up early.. my body is tired but my mind says that i'm not..

We had a pretty relaxing weekend.. we spend the whole day outside yesterday going fm one place to another.. christmas decorations are up everywhere we go and its the time of the year where Rima will go thru some kinda hormonal change hahaha.. i will be a year older next month and am looking forward to that.. maybe this year there will be two prezzies under our tree?? hahaha.. last year if u remember i got a big one fm Mr LV which i bought while in Paris.. this year there will be no year end Paris trip but am looking forward to another one mid of January next year!! yayyy.. tickets hv been booked.. hotels hv been confirmed and guess who is coming with us this time round?? :op Hairi will get the chance to finally see some jolies filles Francaises...

So anyway lets not get too excited abt my upcoming trip.. hows the weekend everyone?? we had a superb one especially today.. we didnt even bother to go anywhere.. stayed indoors.. it was raining non stop and we loved it! i went to get a few baking stuff yesterday and as usual i will stop by phoon huat and sun lik to replenish my baking stock.. as always at phoon huat i was greeted nicely by the ppl there.. at sun lik.. grrr the usual Mrs Wong was busy in her office and the one that was behind the counter was her rude hb.. i dont want to dwell over it but he pissed me off yesterday that finally i said something that world shouldnt hear lol.. oh well.. he deserved it!

Ok ok.. i dont want to spoil my fab mood today by thinking abt yesterday's incident.. heres the pics taken at our new chill out place with Sonia ..



Love the area.. so calm and quiet.. even the squirrel didnt notice that we were there... makes u feel as though you were not in Singapore lol.. reminds hb of his childhood days where his parents used to live for 16yrs at 309 Tanglin Road.. huhu.. i also want to stay in one of those black and white houses .. gulp.. ha!



Rochester Park.. we went to The Playhouse - they hv an indoor playground and ur kid can play in there for a fee of cos.. i think Sonia likes it there cos their play area is slightly bigger then go go Bambini.. no slides or what so ever.. just lots of toys for girls and boys..



The cafe was a little disappointing tho.. yes their indoor setting is nice tho - not as warm and welcome like PS cafe.. the scones didnt taste like scones.. more like bread lol.. the coffee and mocha tasted nice tho we much prefer our coffee in cafe Baviamo.. overall i wud probably still prefer to take Sonia to Go Go Bambini since its so closer to everything else..

There are a few restaurants around there and the one that caught my eyes was ... with an open concept kitchen.. woot woot... its da Paolo Bistro Bar in case anybody is wondering.



Pleaseeeeee pretty pleaseeeeeeeeee.. if we do move.. can i hv a kitchen that looks exactly like this.. open concept .. totally outdoor and built me a room next to it in case i'm too lazy to walk to our house muahahhaa - a woman can only dream ey :op

37 comments:

Seri Dewi said...

Hie kak rima!! Ive always been a secret admirer to ur blog and ur bakes!! And my 1st time leaving a comment n hope u dont mind... Hehe.. All this while, i always go to phoon huat.. But last thursday i went to Sun Lik for d first time. But i dont feel welcome.... But nevertheless, i walked out with a smilr coz i got my valrhona choc.. Heheh.. Anyways, salam perkenalan...

Rima said...

Seri
lahhh why nak mind pulak.. mak suka!! hahaha

Ah kann.. tak tahu apasal lah.. memang kalau tak kerana ku nak cari something kat sana.. tak ingin ku nak gi sana lagi lah.. hb dia tu i think selalu datang bulan tak.. 365 days a year.. eh except waktu kedai dia tutup every sunday! haha

u buy valrhona fm BIY lagi murah but kan they only sells it in 1kg pack.. if u nak smaller pack.. buy it fm Kitchen capers also got

Muna said...

I love the kitchen too!!
Plus, kalau malas nak masak I can use excuses like "I tak boleh pergi ke dapur sebab hujan/panas/ribut/snow.... {insert evil laugh}

xoxo

Seri Dewi said...

Ok kak!! Thanks!! Ure really my inspiration to baking... Honest!! Sometimes, i wish i could belajar direct from u seh kak... Hehe... :p

Rima said...

Muna
muahahahhah itew excuse yg munasabah but kan ade satu benda yg tak shiok lah outdoor kitchen cam gitu.. harus selalu pakai bra walau pun hanya nak ke dapur mencari cemilan hahaha

Err kalau dah malam.. mati kutu tak kan ku pergi ke dapur ku.. serammmm hahaha

Rima said...

Seri
Ni kira also belajar direct what.. direct fm ur monitor screen hehehe

Muna said...

That's so funny... yes, one more excuse to add to the list " I tak boleh masak sebab I tak pakai bra!!!"

xoxo

Shereen said...

Hi Rima,
When I was in Spore the other day and went to Sun Lik( your recommendation..lol!),The wife ada sikit lebih but the hubby was extremely nice pulak.Maybe that day, the wife yg datang bulan kot?..hehehe
I too would love the open concept design..but living in NZ I think I'll probably be in a parka 24/7...sejuk wooo and like you say, bra will have to be terlekat kat dada 24/7 too...and in my case panties also..hahaha.Tak kuasa makcik!

somuffins said...

Rima
Open kitchen mengundang beruk dan monyet from nearby 'hutan'. Tak sanggup. Do you know that beruk suka kat pempuan?? I mean when females shoo them away, lagilah dia datang lebih dekat. Fakta nih tak bedek :-)

Psst.. I have found a new cafe selling the best scones in town.

Rima said...

Muna
Hehehe biasa lah kan.. tak kan nak pakai coli 24/7 - pengsan! haha

Rima said...

Shereen
Muahahha oleh kerana harus pakai coli and seluar kecik 24/7 maka makcik dengan rela hati tak nak open concept kitchen tu. haha

I recommended cos they hv stuff that sometimes tempat lain tak de... they take turn agaknye.. ok tdy u will be the ruder one! :o(

Rima said...

CS
I tahu tu fm my experience.. u remember our old house?? kan dekat dgn reservoir.. byk monyet merayau rayau.. got one time ni i kat living room.. then bila gi dapur ade monyet kat dalam dapur i duduk kat atas cabinet i pulak tengah curi keropok jepun!!! bila i shoo dia.. dia makin dekat pulak.. dah tu i lari pi tingkat dua my house.. after half an hr si monkey tu boleh bertenggek kat atas pagar my belakang rumah and tengok kan kita yg kat dalam dapur.. dia senyum kan kita pulak!! dalam hati dia.. ahhh now siapa yg jadi monyet kat kandang?? aku kat luar.. engkau stuck indoor with doors and window closed hahaha - ish cerita pasal monyet kat rumah lama ku memang tak leh habis one.. macam macam cerita!

Share lah where is the best scones in town.. i will be heading to KL in two weeks time.. i also wants to go there cik som cos I loveeee scones!

Liza said...

salam kenal rima...suka tgk muffin dan kek2 yg rima buat....terguda tawwww....hihihi
jemputlah jln2 kat dapur liza yer...

Rina NAR said...

darl..same here too...been telling myself to update my blog tapi tak sempat2 jgk, by the time bg budak2 ni tidor, i pun ngorok skali hahaha..anyway, my ensymada was a huge hit!!! i used your recipe except d water i subs with full cream milk. hari ni nak google d ori recipe yg pakai susu cair tu plak...will try to squeeze time to upload kt blog...enjoy ur day! muah2

Anonymous said...

Hi Rima,lama I tak tinggal kan comment but tt doesn't mean i follow u,anyway I want to thank you coz i dah buat congo bar dengan condensed milk pound cake,it is super delish,the pound cake i bake it 3 times in 2 days, btw u ingat kalau i tambah cocoa powder ok tak? for the pound cake? Agak2 brapa sukatannya? Tks Rima
Sabaria

Ribbon Clown said...

K Rima,

I loveeee ur blog new look.. Cantik!!

I tak penah lg gi sun Lik.. tgklah ;p

Maya Marisa said...

Rima,

wah heading to KL? ntah ntah i "ter"bump into you masa u tengah mkn scones @ Bwg Merah @ Subang Jaya...

open concept...best tu..tapi kan tapi,..i kena put on decent clothes la yea time cooking...hahahha

Rima said...

Salam kenal Liza
woahhh itew strawberry on ur top page sungguh membuat ku nak cekop and terus bawak lari heheh.. i will come by again and again and again.. mintak laksa johor satu mangkuk boleh?? ahaks

Rima said...

Rina
that video that i uploaded ade the ori recipe.. try that one also can..

glad to hear that penghuni rumah u semua suka banget.. kat sini pun.. siap ade orang pinoy nak order lagi but kan ku tak buat roti for jualan.. hanya untuk santapan keluar ku :op

Rima said...

Sabariah
how hv u been? its been awhile ey.. glad to hear that u hv been baking.. thats the most important thing hehe.. i think it will taste good.. maybe add 2tbsp of cocoa powder into ur batter.. jgn lupa add 3tbsp of warm water to ur cocoa powder. mix it and add to ur batter..

Rima said...

RC
kahkahkah statement "tengok dulu" tu ku caya lah hahaha

Ty i like it too!

Rima said...

Maya
hahaha eh i selalu pakai decent tau.. tutup tutup and pakai bra and panties all the time kahkahkah

Ohhhhhhh so now i know.. akan ku paksa my hb take me there!!! thamk u dear!

printha said...

Hi Rima,

You're coming to KL this round? Can I get your macrons?? Yum yum

Cheers,
Printhaa

KG said...

me too penats!...spore doesnt feel like nbors of johor! i selalu bayang spore mini london....sgt suka!

Yat Maria said...

Babe

it's been a long time since I last pegi SL!! selalu it's eitchr PH or KC..ai didnt know that man is Mr W!! anyway, kena sekali, ai dah malas nak ke sana..

and talking abt berok, monyet, siamang & baboon or yg sewaktu dengannya..sulu pi Hyderabad Rd eh nama dia..yg dekat Bukit Timah hill...ada sepasang monyet bermain2..kita orang acah2 dia...sekali out of nowhere..member gang samseng 606 dia datang ..kelam kabut cik timah & budak2 masuk kete...duduk diam2..gang 606 tu rabakkk babe...dia lompat2 terkinja2 ngan gang dia kerumun kete ai...memang ganagster abis...sejak hari itu, gua tak mo lagi memanggil2 itew beruk, monyet & the gang!! takutttt

ilahslilpinkkitchen said...

kak rima .... ur pwincess da besar eh ... rambut dah panjang macam marlyn monroe hahaha ... she have a very nice smile

Dulu Lain Sekarang Lain said...

what a great way to spend u r weekend - at home and enjoying the rain? wow! I'm so envy.It was raining as well here in KK. I was thinking about sleeping all day long since I already used all my energy on the previous day. But my boss had other idea. So it's work on Sunday 4 me this time. :D

Rima said...

Printha
Yep.. am heading to KL on the 23rd.. email me ur order yah and ty for ur interest!

Rima said...

Yani
LOL mini london?? eh if happening sangat our little island ni tak de lah hati ku selalu meronta nak keluar negara hahaha

Rima said...

Babe
actually kan i dah lama kena dgn meka meka ni.. kadang ok kadang ko.. ikut mood they all but kan mana i iklas nak tolong ppl yg selalu email me regarding the ingredients that i used.. maka i kasi they all free advertisement..

Cakap pasal monyet and seankatan meka ni.. i teringat satu peristiwa kat cape town.. masa tu berok berok sungguh besar and tinggi.. siapa bawak makanan akan kene kejar.. sampai kan my mineral water pun i simpan kat dalam beg cos berok berok cape town pandai minum mineral water hahaha

Eh babe.. where hv u been dah??

Rima said...

Ilah
dah besar and dah pandai menjawab.. nowadays asyik kena naughty corner ajer.. tahun depan masuk sekolah tak tahu macam mana.. ishh

Rima said...

DLSL
yep raining = shahdu gitew.. kemalasan melanda sampai kalau boleh tak nak masak hahaha

Yat Maria said...

Babe

ai ada la..last week tu kecoh rebos sket..ada orang order berloyang2 putri salat..ai gatal kan..pi accept sebab kesian orang tu soh tolong wat kan..so kemain cik yat semangat berkobar2 pi wat...abeh weekdays pun pi tolong bungkus berkat..cam nak patah pinggang ai...dah lah keje pagi, malam ai dok merewang plak..bukan apa kesian, that fella tak ramei sedara mara here in SG..so ai tolong apa yg patut..dah tua2 ni pancit arr..tu yang terbongkang setiap kali nak haddate my blog...tapi rounding jugak blog members..hehe...oven ku dah rasmikan...ku nak wat tu cipon CC yg u tayang kemarin..tak leh tahan arr...ohhhhh cipon CC wait for me arr!!!want to eat many2....ehhhh...kenot...weight ku dah bertambah..betul arr!!! makin ku stress wat order & bungkus2 berkat, mulut tak berenti ngap foodstuff, abehh member asyik tala food jer to show her appreciation!! fengsannnnn!!!! eh...ni comment ke entry ek??ahaksssss!!! dah berjela ni!!

Z.Liyah Awie said...

Hi Kak Rima,

Since the first time I opened up your page...I seemed like glued to it...Everyday without fail...I MUST OPEN and SEE You..Thanks A million Sis...
Oh Ya Sis! I notice that some changes in your pg. ie we cant print out the recipe anymore now...

Rima said...

Hi ZLiyah
awww ty for coming to this humble blog of mine.. siapa lah kita hehe

Oh ye ker?? nanti akan ku check sama itu function.. tks!

Zliyah said...

Heheheee! Low profile lak

Btw tried yr recipe, menjadi tau, happy banget, Thks once again.

Rima said...

Hi Z.Liyah you can print...
what you need to do is to click on the post you want to print and then on the bottom WIBIYA toolbar (the one with the facebook buttons etc) there is a "+ share" function.
Click on that and one of the options is PrintFriendly....voila!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...